Byta karriär eller vidareutvecklas?

Liljaskolan erbjuder vuxenutbildningar på flera olika nivåer.  Både för dig som
vill byta karriär eller vidareutvecklas och för dig som saknar grundläggande behörighet. Samtliga utbildningar är inriktade på bristyrken, så du har mycket goda möjligheter att få jobb direkt efter utbildningen. I alla våra utbildningar ingår APL (arbetsplatsförlagt lärande). Våra studie- och yrkesvägledare hjälper dig gärna att hitta rätt utbildning.

På skolan har vi drygt 150 vuxenelever från hela Sverige. Liljaskolan grundades på 1970-talet och vi är, då som nu, en kommunal skola som är öppen för alla. Vårt mål är att varje elev ska känna sig sedd, trygg och motiverad.

Lastbil eller mobila maskiner

Karosseri eller lackering

Husvagnar och husbilar

Personbils- mekaniker

Yrkesförare – buss

Skogsmaskinförare

Yrkesförare – timmerbil

Undersköterska

Yrkesförare – gods

Yrkesförare – maskin

Gyvux

Grundvux

SFI

Lärvux

Trafiklärare

Yrkeshögskola

Vill du veta mer?

Skicka en intresseanmälan och berätta vad vi kan hjälpa till med så återkommer vi inom kort. Bor du i Vännäs kommun kan du använda vår e-tjänst för vägledning och möjlighet att boka tid med en studie- och yrkesvägledare.

Boka vägledning
Kontakta personal